10 augusti 2007

Dagens bestyr

Idag har det bränts lite pengar på stan tillsammans med F - nåja, inte så mycket pengar men ändå. Jag var tvungen att köpa linsvätska och har också investerat i en "bokbok", det vill säga en anteckningsbok där jag ska skriva upp de böcker som jag kommer på att jag vill läsa, om folk rekommenderar något eller så. Hittills har jag en lista på omkring 60 böcker... förutom de som jag har lånat de senaste dagarna och inte läst än. Vi käkade också lunch på stan och fikade på Roasters (mmm, vaniljchock). Hemma hos F var Mogsy på besök - T hade varit med henne och tittat på en stuga i Mörön. F ville rensa lite i sina kartonger i förrådet, så jag låg i hennes soffa och läste lite men blev störd (fast på ett trevligt sätt) av A som kom förbi och diskuterade böcker med mera.

Nu känner jag mig en aning trött och inte längre så lässugen, så jag ska nog eventuellt göra några kvällsmackor och slå igång en film - håller på att se Sagan om de två tornen (för 1000:e gången eller så, undrar om inte D blir less snart på att höra dessa tre filmer när han sitter framför datorn?). Imorgon kväll blir det iallfall Star Trek TNG...

Inga kommentarer: