07 augusti 2007

Suikoden V

Har tagit upp Suikoden V igen, nu när jag inte har nåt vettigt för mig på dagarna (och T vägrar att fortsätta spela Baldur´s Gate). Är lite irriterad eftersom jag inte lyckats rekrytera alla de karaktärer som jag behöver (för er som inte spelat Suikoden-spelen så går det, bland annat, ut på att man ska samla ihop 108 Stars of Destiny, dvs. karaktärer. En del får man per default, men vissa måste man utföra tokbesvärliga quests för att få. Och vissa är dessutom tidslimiterade - jag fruktar att jag missat några sådana redan). Har lite drygt 50 speltimmar än så länge och slutet är nog rätt långt bort fortfarande, fast det är svårt att säga. Finns en hel del trådar att knyta ihop innan slutbossen (som borde vara Ghizel) och uppenbarligen kan man hinna med att komma över lvl 60, förmodligen ganska mycket över. Själv är jag på lvl 50... Men så brukar jag ligga några levels under de flesta eftersom jag inte ids grinda mer än jag absolut behöver. Skulle vara en dålig WoW-spelare...

Bilden föreställer förresten min livvakt Lyon, jag själv (prinsen) och prinsens moster Sialeeds.

Inga kommentarer: