29 augusti 2007

Mina stackars blommor

... har äntligen fått ny jord och nya krukor. Nå ja, de flesta av dem iallafall. Några ska inte planteras om alls (de får nöja sig med lite växtnäring) och två stycken fick inte bli omplanterade idag för det fanns inte tillräckligt många krukor. Så imorgon ska jag ut på Blomsterlandet igen. Ska även köpa en ersättare till garderobsblomman som F fick överta, nånting som kan stå skuggigt (till bokhyllan i sovrummet). Egentligen vill jag göra mig av med mina gamla otympliga blommor och skaffa nya, fina... kanske blir nästa gång jag flyttar.

Förutom detta har vi varit på stan och käkat på Kebabhuset för att fira att T skrivit sin sista tenta, och jag har hämtat ut ytterligare ett bokpaket (det från Adlibris) och gett F en försenad födelsedagspresent (en trädgårdsbok, förstås).

Nu ska jag iväg och hyra film, toodles!

Inga kommentarer: