21 augusti 2007

Jobb å jobb

Idag blev jag lite oförhappandes inringd att jobba mellan 15 och 19.15, och imorgon ska jag jobba mer, 11.00-19.15. En av tjejerna i kassan blev sjuk lite plötsligt och bestämde sig tydligen för att hon var tillräckligt krasslig för att stanna hemma en dag till. Inte helt dåligt förstås, då får ju jag lite mer pengar i september. Men jag börjar själv känna mig lite krasslig så jag hoppas att det inte slår till just imorgon.

Eventuellt blir det också utgång på Kåren (nej, det heter inte STUK) imorgon kväll, det är ju första dan på nolle-p och då måste overallen få komma ut och lufta sig lite. Ska sy på lite mer märken på den om jag hinner; jag kommer att komma hem tidigast 19.30 imorgon men å andra sidan så är det ju nollegaranti fram till 22.00 så innan det kommer man ju inte in på Kåren.

Jo förresten, om det är nån som är sugen på kaffe & chokladtårta så är det bara att komma över. Det finns en tårta kvar i kylen... måste ätas upp innan den blir dålig.

Inga kommentarer: