15 augusti 2007

Skräckfilmskväll

Har återigen haft besök av Mikaela för att fylla behovet av dåliga (eller, tja, bra om det vill sig väl) skräckfilmer. Efter ett besök på 7th heaven där Mikaela bjöd på glass (mmm, kaffeglass) blev det två filmer, först Dark Memories, som tydligen också heter Ring Around the Rosies(?) enligt imdb. Den rekommenderar jag INTE. Mycket skum film och inte bra nånstans... inte heller svårt att lista ut relevanta detaljer i förväg. Den andra filmen var The Return med bland annat Sarah Michelle Gellar (och hon är mycket snyggare med mörkt hår), den var betydligt bättre än Dark Memories - faktiskt ganska ok.

Efter filmerna såg vi Millennium (den där gamla serien av Arkiv X skapare Chris Carter) som Mikaela blivit hooked på. Det var iofs ett ganska bra avsnitt - fast jag har redan sett de flesta eftersom jag följde Millennium första gången den gick. Lance Henriksen är dock Bishop för mig, och kommer alltid att vara det =) (från Aliens, för er som inte visste det).

Nu är jag lite trött och ska nog gå och lägga mig. D har varit sjuk idag så jag hoppas att jag inte smittas av något - men om jag gör det så har jag antingen första säsongen av Twin Peaks eller en jäkla massa böcker att sysselsätta mig med! =)

Inga kommentarer: