25 augusti 2007

Nu lön

Jaha, nu har jag ju iallafall pengar, och det är ju skönt. Var och handlade med D igår, det var lite tomt i kylen (dock inte i frysen) men nu är läget återigen under kontroll. Förutom detta var jag även på fixardagen i c-huset (för er oinsatta kan jag informera om att "ljusgården" i c-huset, dvs. bredvid nya Kåren, verkar ha ersatt b-huset som samlingspunkt för dylika evenmang). Nu var jag inte där vare sig som nolla eller phösare utan som representant för Lulespexet, med uppdraget att locka så många nollor som möjligt att vilja vara med i spexet nästa år. Det gick väl sådär, men de har ju å andra sidan inte sett spexet än. Många visste inte ens vad spex var...

På kvällen bjöd Jara på grillkorv ute på gården, och medan D senare begav sig ut på Kåren stannade jag hemma (eller, ja, hos G) och spelade Gauntlet Seven Sorrows på G´s xbox. Ganska kul spel faktiskt.

Idag har jag stängt av mobilen (kan förstås fortfarande bli nådd via icq och mail) men jag ids inte prata i telefon/bli uppringd/få sms som jag måste besvara. Snart kommer det väl hit ett gäng sluskar som ska spela rollspel och senare lämnar jag dem åt sitt öde för att bege mig på födelsedagsfika på andra sidan världen. Det är ungefär så aktiv som jag tänkt vara idag. Eventuellt ska jag läsa lite mer (recension av senaste läsningen, Dödskänd av Ben Elton, återfinns på Ett hem utan böcker).

Inga kommentarer: