09 augusti 2007

Sömnbrist

Jag förstår inte varför jag sover så dåligt nuförtiden. Den senaste veckan har jag legat vaken i flera timmar varje kväll (även dagar, som igår, då jag varit och tränat och på andra sätt aktiverat mig) och jag sover ryckigt när jag väl lyckats somna, drömmer extremt mycket och är trött när jag vaknar. Det känns även som att jag håller på att bli sjuk, fast det har det å andra sidan känts som i flera veckor nu. Jag är ständigt lite täppt i näsan och går runt och nyser, och häromdan var jag yr i huvudet; det kändes precis som det gjort några gånger i höstas och även innan det då hela världen gungar och snurrar när jag vänder på huvudet. Visserligen var det inte lika illa som det var då, men iallafall...

Nå, igår var iallafall en aktiv dag; jag var och simmade (tyvärr så verkar Luleå simsällskap alltid ha träning när jag ska simma, så att man måste stå ut med folk som skvätter vatten i ansiktet på en varenda gång man möter dem), lånade en massa böcker på bibblan (de rescenseras löpande i Ett hem utan böcker) och på kvällen grillade vi (som vanligt på onsdagarna) och gick sedan en rask promenad till Slemmis. Idag är det verkar det som att det inte är fullt lika äckligt varmt som igår - D har pratat om att eventuellt fara och simma och jag ska väl spendera iallafall några timmar i soffan med nästa bok på listan. Vilken ska jag välja idag? Decisions, decisions...

Inga kommentarer: