13 augusti 2007

På postfronten mycket nytt

Idag hittade jag en fullproppad brevlåda som innehöll följande: tre böcker som jag beställt på Adlibris, Buffé och den nya Julakatalogen - varför får jag den? Den har jag inte beställt. De kanske skickar ut den till alla anställda/före detta anställda. Eller så är det för att jag har ett julakort (som jag inte heller ansökt om). Ja, och så ett brev från VHS: Grattis! Du har kommit in på de kurser du sökt. Ja, det vet jag redan, det hade jag i första antagningen också.

Nå, iallafall, böckerna från Adlibris (ytterligare ett utslag av köpberoende) är Karens Kingstons "Rensa i röran med feng shui" (jag köpte den inte för att den handlade om feng shui utan för att den handlar om att rensa i röran...), Lotten Thörngrens "Må-bra-mat för fattig gourmet" (jag har en av hennes tidigare kokböcker för fattig gourmet och den är bra, hon vet verkligen vad det menas med att vara fattig - inga recept där man bara uteslutit de svindyra färska örterna, utan mat som kan lagas med ett minimum av pengar. Men så har hon själv varit student m.m. i flera omgångar) och en bok som heter Städa! och handlar om, ja, hur man får lust och ork till att ta tag i städningen hemma... Man vet att man börjar bli gammal när man kan bli entusiastisk över en bok som heter Städa! =).

Inga kommentarer: