04 december 2008

Blandat

Idag drog jag med mig D för att käka lunch på Down to Earth. Det var ärtsoppa och sojaköttsgryta med svamp och ugnsrostade rotsaker, samt salladsbuffé (det verkar som att de alltid har typ en soppa och en annan rätt att välja på). Salladsbuffén innehöll mycket kikärtor, linser, frön osv, och det fanns jättegott bröd till och kaffe/te på maten.

Jag tyckte det var jättegott, D var inte lika positiv eftersom han har svårt för burksvamp (dvs. svampen i sojaköttgrytan, fast ägarna sa att de egentligen inte heller gillar burksvamp och hade det i grytan bara för att det stod i receptet, och de hade aldrig testat det förut), kikärtor och linser... så det blir nog inte att han följer med dit särskilt ofta. ;)

Just nu testar jag den sista Green & Black-chokladen som jag köpte igår, den med mintsmak (70% choklad med en fyllning av mintcréme). Tokgod! Men så gillar jag allt med mint också...

Jo, och det blir nog så att jag kommer vara utan bil fram till januari - vi var och hämtade volvon från svärmor och det var inte roligt att köra hem den på det här väglaget... den har ju bakhjulsdrift, så man får nästan inget fäste när man ska iväg i t.ex. en korsning och den sladdar som f-n i alla kurvor och korsningar. Jag ska försöka hitta en annan bil att köra på lördag när vi ska iväg till julmarknaden på Hägnan, och sen ställa igång min peugeout nästa månad. Eftersom jag fick det roliga brevet från CSN om att jag måste betala 4500 till dem innan årsskiftet så blev det nämligen inte så att jag kunde ställa igång bilen redan 1 december...

Inga kommentarer: