18 december 2008

Skitväder

Idag är det verkligen ett jäkla skitväder (det var det igår också, men idag är det värre). 2 plusgrader och regn = snorhalt. Jag bojkottade tanken på att promenera till affären, försökte istället starta upp bilen. Den startade, inga problem, men att sen ta sig från parkeringsplatsen... nej. Den bilen kommer inte röra sig många millimeter om inte vädret slår om eller jag kan få någon att knuffa ut den från parkeringsplatsen åt mig.

Så det blev buss till och från Slemmis, där jag handlade diverse nödvändigheter som fetaost, bröd och grönsaker, samt hämtade ut ett paket med julklappsböcker. Nu ska jag slå in böckerna (jag köpte mer omslagspapper på Lagerhaus igår, vanligt brunt papper bara och mörkbrunt och grönt presentsnöre) och sen är julklapparna nästan klara för i år...

Inga kommentarer: