07 december 2008

Julmarknad osv.

Igår var det julmarknad på Hägnan (idag också, men igår var jag där tillsammans med S och L). Jag köpte mestadels ätbara saker - en strut chokladfudge, anisbröd, klådda, gammeldags karameller. Dessutom slog vi oss ihop på en klänning/förkläde med dödskallar på till Trollungen.

Vi bestämde oss för att avstå från att försöka fika på café Fägnan och gick istället till ett ställe utanför marknadsområdet där, hm, Luleå hembygdsförening, tror jag det var, serverade våfflor och kaffe till tonerna av folkmusik...

Efter marknaden blev det GI-lunch hemma hos L och sedan tittade jag på medan hon svängde ihop en babyklänning till systerdottern. Kvällen avslutades med besök hos den nyinflyttade Trollungen och hennes föräldrar där vi åt middag och S skruvade ihop hatthylla och skoställ. =)

Det var min lördag. Idag är det andra advent, och förutom att jag eventuellt ska gå och köpa frimärken så tänkte jag inte göra många knop...

Inga kommentarer: