29 december 2008

Men vafan!

Sånt som jag har handlat innan jul (mat på Ica Maxi etc.) hade inte dragits från mitt konto förrän idag, en vecka för sent (plus att Lovefilm uppenbarligen börjat dra sin avgift i slutet av månaden istället för den 16:e, vilket ju är ett framsteg, men de hade ju kunnat meddela det i förväg)! Det fick jag veta när jag fick ett mail om "avvisad betalning" eftersom AEA-avgiften inte kunde dras från mitt konto pga för lite pengar.

Faaaaaaaan, jag som hade kalkylerat för att pengarna som fanns på kontot igår, ca 600 kr, skulle räcka för AEA, tv-licens och hemförsäkring som dras den första i månaden och jag skulle ändå ha kvar minst 300 kr (dvs. det jag har i börsen). Nu måste jag åka in till stan, sätta in 300 kr på kontot (och då kommer pengarna precis att räcka till de sista räkningarna) och sen är jag helt black tills nästa utbetalning från AEA kommer. Eller tills försäkringskassan behagar betala ut ersättning till D.

Och nu börjar nån satans idiot smälla fyrverkerier också. Det borde förbanne mig vara förbjudet att sälja fyrverkerier till privatpersoner, för det missbrukas ju bara.

3 kommentarer:

Fia sa...

Behöver du låna litet cash till nästa månad är det bara att låna av mig...

Martina sa...

Nja, jag borde klara mig, förhoppningsvis får jag en utbetalning från AEA redan nästa vecka. Men jag kommer inte ha några pengar för att gå och fika eller så medan du är här...

Tack för erbjudandet dock.

Arina sa...

Sånt där är skit. Jag brukar ha problem med autogiro eftersom de kan dra lite när som helst ibland. Många gånger har jag stått i affären och inte kunnat betala mina varor. Pinsamt.