07 december 2008

Blev en del knop ändå...

Eftersom jag så gott som alltid är för rastlös nuförtiden för att lägga mig i soffan och läsa nån av alla de böcker jag håller på med, så blev dagens "inte så många knop" inte riktigt som det var tänkt. Istället har jag diskat, spontanbakat lussekatter och gått promenad till slemmis (och Broadies, där jag åt middag med D). Vi handlade essentiella saker som ost, julmust och müsli, men glömde förstås att köpa frimärken...

De spontanbakade lussekatterna blev ett spontan-andra adventsfika med några av sluskarna. Vi hade även pepparkakor hemma och K hade glögg, så jag tände andra ljuset i adventljusstaken och alla tryckte i sig lussekatter tills de blev nöjda. Sen tog vi fram all choklad vi hade hemma (det är ganska många sorter) och hade lite chokladprovning samtidigt som vi planerade maten till julafton. Behöver jag säga att vi förmodligen kommer att spricka?

Inga kommentarer: