18 december 2008

Julklappsinköp

Igår fixade jag och S nästan alla julklappar när vi var på stan. Vi hade tänkt besöka Kupan men eftersom det var nåt så förbannat halt och dessutom blåste halv storm så vågade vi oss inte hela vägen dit utan nöjde oss med det som fanns på Storgatan. Det blev ett besök på Down to Earth där jag inhandlade diverse godsaker till en julklappspåse, och sen arbetade vi oss vidare längs med Storgatan: Systemet, Duka, Lagerhaus och Bokhandeln i Norr (gamla Bokia), fika på Waynes Coffee och så biblioteket. Nu har jag bara delar av julklapparna till pappa samt systrarna M och R kvar. De tänkte jag ta på måndag när jag ska julhandla med Fia...

Och apropå tipsen från Camino om ekoreko julklappar så har jag införskaffat gåvobrev från Unicef och ActionAid som jag ska ge bort. Julklappspåsen jag nämnde ovan är också helt ekologisk och/eller rättvisemärkt. Nästa jul ska det nog bli mer hemgjorda grejer också, bröd eller godis eller så.

Inga kommentarer: